Založ si blog

Tak už máme za sebou aj my prvý atak pitbula. .. ..

Tak už to máme za sebou, aj nášho psa napadol pitbul. Tento článok by som rada venovala našim zákonodarcom.

 

Keď som čítala príbehy pohryznutých ľudí a zvierat, dala by som ruku do ohňa, že atak vyvolali nevhodným správaním, respektíve sa mu mohli vyhnúť, keby chovanie psa poznali. Mne sa to nemohlo stať!!!! Veď kto psom rozumie, tomu sa to nestane.

 

Pred dvoma týždňami som zažila realitu. Šli sme s manželom a fenkou, ona samozrejme na vodítku pri nás a z diaľky sme zbadali ľudí so psami. Naša fenka si ňuchala v tráve nejaké myši alebo krtince, proste idylka. Nemali sme čas ani na priblíženie, boli sme v dosahu 3 metrov, pitbul jedného z majiteľov začal vyskakovať a utrhol sa z vodítka. Už keď som videla že má na krku škrťák, vedela som že je zle (psy čo nosia škrtiace obojky sa chovajú obdobne ako tie, čo nosia ostnáče -moja skúsenosť, môj názor). Boli to sekundy, pitbulka dobehla k nám a skočila do nasej feny. Pre psíčkarov- nebolo tam oňuchávanie, vrčanie, obchádzanie, nič…, boli to sekundy a „skok istoty“ . Pitbulka hrýzla našu fenku a skončila v jej slabinách. Manžel spravil to, čo sa neodporúča – dal ruky medzi nich a našu fenku zdvihol na ruky.

The end.

 

Začali sme po majiteľovi pátrať, lebo vtedy sme odišli z miesta, keďže bolo viditeľné že psa nezvláda a po pravde ani ja som nechcela mať za sebou svoj prvý atak od psa. Zrazu sme zistili, že jeho pes pohrýzol viacerých psov, ale nikto to neriešil, len behali po veterinároch a zašívali… AKÉ SLOVENSKÉ. Ja som sa chcela zraneniam ďalších chlpáčov vyhnúť.

Chlapca sme si našli, veď to, chlapca…20 r. chlapec s časovanou náložou v držbe. Snažila som sa mu vysvetliť nejaké veci (náhubok, vyničenie psa za účelom vypustenia deštruktívnej energie, socializácia) videla som že chalan nie je zlý, ale to intelektuálne nevyhral… Plus som cítila, že pes mu dopĺňa určitú časť ega, ktoré mu chýba. Prvé čo ma napadlo -pre nepsičkárov, veľmi ľahko to schytá dieťa, veľkostne je podobne (naša Ťapka je kríženec NO, čiže do dieťaťa sa kľudne ten pitbul pustí) a čo potom? Neviem si predstaviť, že mi pes zabije dieťa!!!! Neviem si predstaviť že mi zabije psa!!! Bola to veľká trauma, kto to nezažije, ten nepochopí. Nakúpila som kasery, Ťapka ostala úzkostná, nečudujem sa, veď o tej fene ani poriadne nevedela, až kým sa do nej nezahryzla. S policajtmi sme volali, ale vedela som že to podstatné sa nevyrieši a hlavne povedali nám to aj oni. Vinný tu je majiteľ, vezmú mu psa, nájde si ďalšiu hračku, ktorou bude ľudí ohrozovať.

Tá fena je naozaj časovaná nálož, videla som to, bola nezvládnuteľná, budeme čakať na ďalšie zranenia a bohužiaľ asi na to dieťa, aby sa niečo robilo.

Lebo keďže je pes vec, predpokladám že za pohryznutie Vášho psa nikomu nič nehrozí. Ani za zabitie.

Tak hor sa psičkári, nakupujme kasery, bojme sa a nežime v kľude.

 

Včera som Ťapku venčila a stretli sme asi stafforda a absolútne sa tým netajím, nepustila som ju k nemu. Prečo? Lebo majiteľa poznám, 20 r chlapček, ktorý nepracuje a viem, že robí vo voľnom čase striptéra.

Nechcem súdiť, ale po takomto zážitku to nevidím ružovo. A chápem!!!!

Chápem ľudí ešte viac, keď sa boja psov a hlavne určitých psov, lebo už aj ja som zažila, čo dokáže spraviť nezvládnutý pes určitého plemena. Príde bez vyzvania, kontaktu a ide na istotu slabiny, aby sa korisť nemohla hýbať a potom krk….

Keďže vo voľnom čase pomáham psíkom a najradšej mam NO (nemecké ovčiaky, alebo vlčiaky), zažila som psov, z ktorých z dôvodu reťaze, koterca, týrania zostali len psychicky labilné kreatúry. Ale vždy bola výstraha, reč tela, zvuky z tlamy, vždy som vedela čo bude.

Táto pitbulka sedela v kľude na chodníku a zrazu bola v nasej fene. Tak skoro na to nezabudnem. Držba určitých psov by mala byt určite obmedzená a regulovaná zákonom. Ale ten zákon musia vytvoriť inteligentní a znalí ľudia, nie vytvoriť populistický plagiát z inej krajiny, ktorý tak či tak nefungoval, za účelom zapáčiť sa občanovi.

Regulovaná držba neznamená psov utrácať, šikanovať, regulovaná držba znamená uvedomiť si, že je to zviera a človek musí mať intelektuálnu výkonnosť na jeho vlastnenie. Tak ako sa nedá dať hocikomu zbraň alebo vodičák…

 

Politici asi nechodia na hrádzu, do lesa, na prechádzky…, do mesta vozia sa v limuzínach a drahých autách, prechádzajú sa v komerčných oblastiach, kde sa majiteľ s nezvládnutým psom neocitne.

Verím že príde deň, keď to zákonodarcovia pocítia na vlastnej koži. Neprajem im nič zlé, ale kým sa im to nestane s vlastným psom, dieťaťom, matkou, že ich napadne pes bez „psieho varovania“, tak dovtedy konať asi nezačnú.

 

P.S. Naša fenka žije, schytala to len noha ale mala v nej 10 cm dieru…Sila.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zachránený pes z útulku, alebo z cigánskej osady by mal byť v každej druhej rodine na Slovensku.

19.11.2018

Umrela nám Tapka, pri operácii sa jej zastavilo srdiečko. Naša x husky a NO, ktorá s nami šťastne žila v byte. Písala som o nej tento blog. Prečo je slovenský pes v byte šťastný a slovenský pes vonku nešťastný? ? ? Trúchlila som. Vedela som ale, že ak niekto tvrdí, že miluje zvieratá BOL BY POKRYTCOM ak by doma vyplakával, keď sú na Slovensku tisícky psov, [...]

Prečo je slovenský pes v byte šťastný a slovenský pes vonku nešťastný? ? ?

10.11.2015

Máme psa, žije s nami v byte. Je to hyperaktívna kríženka severského a ovčiarskeho plemena, prvé dva roky strávila na 2000 m štvorcových, mala krásny výbeh ale nemala kontakt. Nemala kontakt so zvieratami, nemala kontakt s ľuďmi, jediné pozitívne bolo, že behala. Paradoxne v akomkoľvek čase sme za ňou prišli, sedela po väčšinou pri bráne a smutne nás čakala alebo [...]

Predvianočný list a poďakovanie Martinovi Poliačkovi a Lucii Nicholsonovej od vecí ako napr. krásna čuvačka Ťapka

14.12.2014

Dobrý deň, vzhľadom na hlasovanie v parlamente zo dňa 11.12 2014 o dvoch návrhoch, ktoré ste predložili Vy, Martin Poliačik a Lucia Nicholsonová (v prvom sa má definícia zvieraťa zmeniť z veci na cítiacu bytosť a v druhom návrhu sa navrhuje sprísnenie kontroly chovu psov a zamedzenie ich nekontrolovaného množenia u množiteľov, ktoré často prebieha v podmienkach [...]

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Eurovoľby / Štrasburg / Európsky parlamentu /

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.

hazard, hracie automaty, vyherne automaty

Poslanci schválili úplný zákaz pôsobenia herní a kasín na území Banskej Bystrice

23.04.2024 18:38

Mestskí poslanci posledných viac ako desať rokov pravidelne diskutovali o regulácii hazardných hier, ale nikdy ich úplne nezakázali.

Peter Náhlik

Parlamentný výbor chce od poslanca Náhlika vysvetlenie k jeho majetkovým pomerom

23.04.2024 17:45

Mal by vysvetľovať, prečo neuviedol v majetkovom priznaní za rok 2022, že vlastní vilu v Bratislave.

tapka

Vo voľnom čase pomáham tým čo to potrebujú. Nasledujúce citácie povedia viac ako môj popis... "Tí čo neboli schopní počuť hudbu považovali tých, čo tancovali za bláznov".....F. NIetzsche "Nehovorte mi, že nebo je hranica, keď viete, že na mesiaci sú ľudské stopy"...unknown auth " Keď Vám hlas vo vnútri hovorí, že neviete maľovať...maľujte!!! Ten hlas stíchne " V.V.Gogh " Žiadny veľký úspech sa nikdy nedosiahol bez entuziazmu" Emerson "Vtedy keď budeme ticho o veciach na ktorých záleží, prestaneme žiť!!!!" M.L.King JR

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 111324x
Priemerná čítanosť článkov: 7422x

Autor blogu

Kategórie